Fox News hit with $1.6 billion lawsuit over election fraud claims

Dominion Voting systems, one of the largest election equipment manufacturers in the U.S. and the subject of false conspiracy theories by conservative figures, has sued Fox News for $1.6 billion.

The suit highlights the number of times Fox News segments contained false claims that Dominion equipment was used to rig the 2020 election, that it was tied to the late Venezuelan President Hugo Chavez, or that it paid off U.S. government officials.

“Fox took a small flame and turned it into a forest fire,” the 441-page lawsuit reads. “As the dominant media company among those viewers dissatisfied with the election results, Fox gave these fictions a prominence they otherwise would never have achieved. With Fox’s global platform, an audience of hundreds of millions, and the inevitable and extensive republication and dissemination of the falsehoods through social media, these lies deeply damaged Dominion’s once-thriving business.”

A Fox spokesperson said in an email that “FOX News Media is proud of our 2020 election coverage, which stands in the highest tradition of American journalism, and will vigorously defend against this baseless lawsuit in court.”

Source: Fox News hit with $1.6 billion lawsuit over election fraud claims

ArabicChinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish
%d bloggers like this: